English version French version
  • НОВОСТИ, ОБЪЯВЛЕНИЯ
  • АБИТУРИЕНТАМ
  • ОБРАЗОВАНИЕ
  • УЧЁНЫЙ СОВЕТ
  • Конкурс на замещ. должностей
  • ПРЕСС-СЛУЖБА
  • ФОТОГАЛЕРЕЯ
  • БОЛЬШОЙ И МАЛЫЙ ЗАЛЫ
  • Фестиваль Неделя Консерваторий
  • НАУЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
  • ФОЛЬКЛОРНЫЙ ЦЕНТР
  • Специальная музыкальная школа
  • ГАЗЕТА «КОНСЕРВАТОРИЯ»
  • ЖУРНАЛ «OPERA MUSICOLOGICA»
  • ЖУРНАЛ «MUSICUS»
  • П Р Е С С А
  • СЕКТОР ТРУДОУСТРОЙСТВА
  • С Н Т О
  • ЮБИЛЕИ 2018
  • АРХИВ
  • БИБЛИОТЕКА
  • КОНКУРСЫ
  • ИЗДАНИЯ
  • СТУДЕНЧЕСКИЙ АЛЬМАНАХ
  • ЭС "СПб КОНСЕРВАТОРИЯ"
  • КАК НАС НАЙТИ
  • ПОИСК ПО САЙТУ
  • ИНФОРМАЦИОННЫЕ ПАРТНЕРЫ
  • Противодействие коррупции
  • Содействие лицам с ОВЗ и инвалидам










OPERA MUSICOLOGICA. A Quarterlу Journal of the Saint Petersburg State Conservatory.

OPERA MUSICOLOGICA № 3-4 [9-10], 2011

CONTENTS

ARTICLES

  • Kira Yuzhak To the Question of ‘Missing’ Bars in the ‘Unfnished’ Fugue
  • Mikhail Mishchenko Character or Pace? (About a Certain historical misunderstanding)
  • Maria Blazhevich and Dmitry Ushakov Keys to the ‘Hexachordum Apollinis’
  • Yelena Olekhnovich Russian 17 and 18th-century liturgical books with two types of musical notation
  • Irina Popova Colour symbolism and the interpretation of space in Russian traditional instrumental music
  • Lidia Ader The concept of microtone. Its origin and background
  • Timothy Dunne Gestaltkomposition of York Höller: His Opera ‘Der Meister und Margarita’ and a Humanist’s Solution to a Post-Modern Impasse

DOCUMENTS

  • Olga Manulkina A Composition for Rhythmicon and four modernists

Contributors to this issue

© 1997-2016. Официальный сайт Санкт-Петербургской государственной консерватории имени Н.А. Римского-Корсакова.
190000, Россия, Санкт-Петербург, Театральная пл., д.3